Artykuły Sława procentuje

Sława procentuje

Kiedyś, dawno temu, dla szanujących się artystów wstydem było się sprzedać. Taki Jim Morisson nigdy nie zgodził się na to, by którejś z piosenek the Doors użyć w reklamie. Dzisiaj jednak podejście do kwestii komercji znacznie się rozluźniło. Zupełnie normalne jest, że artyści firmują różne produkty. Lokowanie produktów w teledyskach również nikogo nie dziwi. Najwięcej do zarobienia mają oczywiście, ze względu na siłę przebicia, gwiazdy międzynarodowe. Coraz częściej tzw. mariaż talentu z kapitałem przybiera postać współpracy jakiejś rozpoznawanej na całym świecie gwiazdy z firmą produkującą alkohol. Oto niektórzy celebryci, których sława procentuje…

Dan Aykroyd

Sympatyczny aktor znany z serii filmów pt. Ghostbusters postanowił chyba zerwać z wizerunkiem poczciwca. Współtworzy on obecnie markę Crystal Head Vodka, pod której szyldem sprzedaje się wódkę w butelkach wyglądających jak przeźroczyste ludzkie czaszki. Jeśli będziecie widzieć jakieś złe duchy po wypiciu tej wody ognistej, wiecie kogo wzywać.

David Beckham

Były gwiazdor m.in. Realu Madryt i Paris St. Germain zdecydowanie nie boi się tego, że rozmieni swój wizerunek na drobne. Firmuje on tyle produktów, że ich liczba zaczyna chyba powoli dorównywać ilości strzelonych przez niego bramek, a tych w jego długoletniej karierze było sporo. Popularny Becks stał się ostatnio twarzą whisky o nazwie Haig Club. Niektórzy złośliwie zauważają, że butelki z tym alkoholem wyglądają jak flakony perfum. Może komuś w sztabie Beckhama pomyliły się opakowania lansowanych przez niego produktów…

Justin Timberlake

Przebojowy piosenkarz i aktor, który jest rezydentem amerykańskiego miasta Memphis, swoim wizerunkiem wspiera sprzedaż tequili Sauza 901. Liczba w nazwie tego trunku nie jest przypadkowa i jest taka sama jak kod pocztowy miejsca zamieszkania gwiazdora. Jeśli śpiewak, wypije tak dużo Sauzy, że zapomni gdzie mieszka, będzie mógł sobie szybko przypomnieć patrząc na etykietę.

George Clooney

Znany aktor wraz z dwoma przyjaciółmi (m.in. z Rande Garber, prywatnie mąż Cindy Crawford) założył markę tequili Casamigos, która początkowo miała być wytwarzana dla własnej przyjemności (do tego nawiązuje nazwa marki Casamigos – po hiszpańsku oznacza “dom przyjaciół). Po roku okazało się, że produkują ją w ilościach znacznie przekraczających “własne potrzeby” w związku z tym po zdobyciu odpowiedniej licencji postanowili wejść z marką oficjalnie na rynek. Nowa tequila okazała się absolutnym hitem sprzedażowym w kategorii alkoholi z półki Ultra Premium. Panowie nie musieli długo czekać gdy zgłosił się do nich koncern z branży alkoholowej Diageo (właściciel takich marek jak: Smirnoff, Gordon’s Gin, Johnny Walker) by pomóc w rozwoju marki na rynku – wartość Casamigos została wyceniona w umowie na miliard dolarów (!). Założyciele pozostali w zarządzie i nadal nadzorują działalność marki.

Jay-Z

Amerykański raper bywa niekiedy nazywany „prezesem hip-hopu”. Niedługo będzie być może również nazywany prezesem firmy alkoholowej. Od jakiegoś czasu Jay-Z jest jednym z głównych współwłaścicieli marki szampana Armand de Brignac. Gdyby chciał, pewnie mógłby obsadzić się na stanowisku prezesa firmy robiącej ten alkohol. Hipotetyczny kierownik mógłby wprowadzić zmiany w ofercie firmy – krytycy mówią, że butelka Armanda nie jest warta swojej niemałej ceny.

W wielkim świecie międzynarodowych gwiazd zawsze liczył się alkohol. Np. gitarzysta Rolling Stones’ów Keith Richards na pewnym etapie swojej kariery niemal nie rozstawał się z butelką Jacka Danielsa. Sportowiec George Best powiedział, że swoją fortunę wydał na kobiety, samochody i alkohol. Marylin Monroe uwielbiała szampana. Jednak współcześnie gwiazdy coraz częściej nie są kojarzone wcale z konsumpcją alkoholu, lecz z jego produkcją. Mowa tu rzecz jasna o firmowaniu alkoholowych biznesów. 

Arek Faruk
Arek Faruk
Barman z wieloletnim doświadczeniem. W wolnym czasie lubi pisać, nie tylko o alkoholach, ale o nich najprzyjemniej się pisze.

Obserwuj nas:

9,529FaniLubię
8,430ObserwującyObserwuj
109,000SubskrybującySubskrybuj

Najnowsze:

Kordiał limonkowy – czyli jak samemu zrobić lime cordial i jak go wykorzystać w drinkach.

Nazwy kordiał czy też cordial dla amatorów domowego „drinkowania” mogą brzmieć staropolsko lub wręcz egzotycznie. W naszej historii gorzelniczej odnaleźć możemy bardzo...

Ink Above – recenzja

Nie jestem osobą, która długo się nad czymś zastanawia lub analizuje. Działam dosyć szybko, czasem spontanicznie – z lepszym lub gorszym rezultatem....

Craft Cocktails – recenzja

Moja koktajlowa mapa Gdańska rokrocznie poszerza się o kolejne przybytki. Podczas niedawnej wizyty w tym jednym z moich ulubionych miast, miałem możliwość...

Wszystko o piwach smakowych!

"Co to jest piwo smakowe? Jakie wybrać? Jak podawać?"Wyobrażam sobie minę Patryka w momencie, gdy zadawał mi pytanie czy napiszę tekst o...